cinema.pl Artykuły

poniedziałek, 01 marzec 2021 16:43

Netflix publikuje raport o różnorodności w swoich produkcjach i zapowiada 100M dolarów na jej rozwój

Napisane przez 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Opublikuj na FacebookOpublikuj na Google BookmarksOpublikuj na Twitter

Kiedy w 2013 roku Netflix tworzył swoje pierwsze seriale, takie jak House of Cards i Orange Is the New Black, chciał opowiedzieć historie, których do tej pory ludzie nie znali, uwzględniając różne kultury, społeczności i punkty widzenia. Rozszerzając działalność o filmy fabularne i dokumentalne nieustannie przekraczał kolejne bariery, chcąc pokazywać talenty wywodzące się z niedostatecznie reprezentowanych kręgów. Produkcje takie jak Atypowy, Unorthodox czy Kalifat odbiły się szerokim echem wśród widzów, którzy do tej pory nie czuli się wystarczająco reprezentowani na ekranie. Kładąc mocny nacisk na różnorodność, Netflix latami przesuwał granice, które do tej pory ograniczały branżę filmową.

 

Netflix jako pierwsze studio w branży filmowej postanowił zweryfikować, czy w produkcjach oryginalnych wszystkie grupy społeczne i etniczne mają odpowiednią reprezentację zarówno na ekranie jak i za kamerą. Przy okazji publikacji wyników przeprowadzonej analizy, serwis ogłosił także dalsze inwestycje w budowę kultury różnorodności. Nowo utworzony Fundusz Netflix na rzecz Równości Twórczej z budżetem w wysokości 100 mln dolarów będzie wspierał rozwój następnego pokolenia twórców.

Raport został przygotowany przez Annenberg Inclusion Initiative z Uniwersytetu Południowej Kalifornii - wiodący think tank specjalizujący się w zagadnieniach różnorodności i integracji w branży rozrywkowej. Organizacja ma już na koncie przełomowe analizy; m.in. sposobu przedstawiania płci, rasy, społeczności LGBTQ+ i osób niepełnosprawnych na ekranie, dlatego właśnie to zespołowi dr Stacy L. Smith Netflix zlecił przestudiowanie filmów i seriali zamówionych w USA w okresie między 2018 a 2019 rokiem. Analizie poddano obsadę aktorską, twórców, producentów, scenarzystów i reżyserów.

Postępy, które motywują do dalszego działania

Raport pokazał, że w kwestii uwzględniania w swoich produkcjach osób z różnorodnych kręgów społecznych i kulturowych Netflix z roku na rok robi postępy, nadal ma jednak szerokie  pole do dalszego rozwoju i podwyższenia standardów.

Spośród 22 wskaźników integracji poprawę było widać w aż 19 z nich. Ewidentnie Netflix jest liderem branży jeśli chodzi o zatrudnianie kobiet oraz współpracę z reżyserami różnego pochodzenia etnicznego. Widoczna jest też równość płci przy obsadzaniu głównych ról. W ciągu 2 lat, które obejmuje badanie, została także przekroczona proporcjonalna reprezentacja osób Czarnych w rolach głównych i drugoplanowych. Wzrost reprezentacji nie objął jednak wszystkich grup etnicznych - nadal widać nierówności m.in. w kwestiach dotyczących społeczności latynoskiej czy mieszkańców Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej i Indii. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku reprezentacji społeczności LGBTQ+ i osób niepełnosprawnych - wzrost jest zauważalny, co nie oznacza, że nie mógłby być wyższy.

Badania dr Smith pokazują, że włączenie różnych grup do pracy na planie bezpośrednio przekłada się na ich obecność przed kamerą, zaś obie te kwestie zależą od tego, czy osoby decydujące o produkcjach same pochodzą z różnych kręgów społecznych lub kulturowych. “Ostatnio wydaliśmy nasz pierwszy Raport na temat inkluzywności omawiający skład kadry w firmie Netflix.  Z biegiem czasu zauważyliśmy, że aby skutecznie wprowadzać zmiany, musimy patrzeć na swoją pracę przez »pryzmat inkluzywności«. Oznacza to, że musimy sobie zadawać więcej pytań, takich jak: czyjego głosu nie słychać? Czy ta rola jest wiarygodna? Kto jest wykluczony? To podejście bezpośrednio wpływa na to, kto zostaje zatrudniony, a także na historie, które opowiadamy widzom” - tłumaczy Ted Sarandos, współzałożyciel i dyrektor ds. Treści w Netflix.

Współpraca z USC Annenberg będzie kontynuowana do 2026 roku, a raporty mają być publikowane co dwa lata. Netflix planuje przeprowadzenie podobnych badań także w innych krajach.

Fundusz Netflix na rzecz Równości Twórczej

By rozwijać ideę różnorodności na planie i na ekranie, Netflix utworzył Fundusz na rzecz Równości Twórczej. Dzięki temu w ciągu najbliższych pięciu lat 100 milionów dolarów trafi do organizacji, które wspierają niewystarczająco reprezentowane grupy w branży telewizyjnej i filmowej. Inwestycja obejmie też produkcje oryginalne Netflix oraz pomoże zidentyfikować i szkolić wschodzące talenty z całego świata, a także oferować im atrakcyjne miejsca pracy.

Nowy fundusz jest naturalnym rozwinięciem działań, które firma od lat prowadzi na rzecz młodych talentów z różnych kręgów społecznych na całym świecie, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Kanadzie, Wielkiej Brytanii czy Brazylii. Jest to kolejny krok, który ma pomóc we wdrażaniu tej inicjatywy także na innych rynkach. 

“Liczymy na to, że nasze wysiłki pomogą przyspieszyć zmiany, które od dawna wspiera dr Smith, w celu stworzenia trwałego trendu inkluzywności w branży rozrywkowej. Jesteśmy na początku wielkiej transformacji; pragniemy, by wspaniałe historie mogły powstawać wszędzie i zachwycać w każdym miejscu na świecie, a ich autorami mógł być każdy, niezależnie od pochodzenia. A dzięki temu, że lepiej rozumiemy swoje działania, mamy też nadzieję na inspirowanie do zmian nie tylko w firmie Netflix, ale w całej branży” - podsumowuje Sarandos. 

 

 

Informacje o serwisie Netflix:

Netflix to jeden z największych na świecie rozrywkowych serwisów streamingowych, z którego korzysta 204 mln opłacających abonament użytkowników w ponad 190 krajach. Udostępnia on wiele gatunków filmów, seriali i programów w różnych językach. Netflix umożliwia użytkownikom oglądanie materiałów bez ograniczeń czasowych, o każdej porze, w dowolnym miejscu i przy użyciu niemal każdego urządzenia wyposażonego w ekran i połączonego z internetem. Rejestracja w serwisie pozwala na swobodne uruchamianie, zatrzymywanie i wznawianie odtwarzania — bez reklam i zobowiązań.

Czytany 290 razy Ostatnio zmieniany poniedziałek, 01 marzec 2021 17:44

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy Odśwież

Reklama

Pies.tv

Reklama

Reklama