COACHING
Pomimo, że coaching jest zjawiskiem bardzo młodym, szturmem zdominował naszą codzienność. Zewsząd zalewają nas hasła zapewniające, że możemy być lepszą wersją siebie. Charyzmatyczni coache stali się celebrytami gromadzącymi wokół siebie miliony fanów. Każdy kraj ma swoją gwiazdę. W Stanach Zjednoczonych Tony Robbins za godzinę konsultacji potrafi wziąć setki tysięcy dolarów, z kolei w Polsce Mateusz Grzesiuk daje wykłady na największych uniwersytetach. Dzisiaj coachem może być każdy, komu ludzi uwierzą, że „sky is the limit”.
EKSPLIKACJA REŻYSERA
"Samiec Alfa" to autorski film wpisany w konwencję czarnej komedii, który w przewrotny sposób opowiada o mechanizmach działania coachingów osobowych. Jest to obraz współczesnego świata, w którym za wariata może zostać uznany najbardziej racjonalnie myślący człowiek, a szaleńcy skutecznie manipulują faktami, stając się autorytetami. To również historia o tym do czego zdolny jest człowiek chcący stworzyć własny mit, dzięki któremu zapisze się na kartach historii zapewniając sobie nieśmiertelność.
EKSPLIKACJA OPERATORSKA
Świat w filmie "Samiec Alfa" jest z pozoru normalny i poukładany. Ma to swoje odzwierciedlenie w sposobie opowiadania historii. Z czasem jednak zarówno budynek, kurs, na który dostaje się główny bohater, jak i sam rozwój wypadków wpadają w odmęty surrealizmu. Narastające szaleństwo, udziela się bohaterowi i zaczyna działać na widzów. Wraz z tą zmianą, ewoluuje strona wizualna filmu. Realizm zaczyna ustępować stylistyce snu, który szybko okazuje się być najgorszym koszmarem.
EKIPA
Katia i Igor Priwieziencew są absolwentami Warszawskiej Szkoły Filmowej. W 2016 wspólnie zrealizowali wielokrotnie nagradzany krótki metraż „Leader”, który w 2021 został rozwinięty do pełnego metrażu. Igor jest twórcą krótkometrażowego film „La Chasse”, brał też udział w realizacji wielu reklam i teledysków. Kati debiutem fabularnym jest stworzony z Pawłem Tarasiewiczem film „Hel” (Warszawski Festiwal Filmowy), jest też autorką scenariusza do filmu „Narzeczony na niby” 2018, który w Polskich kinach zgromadził 1.200.000 widzów. W latach 2010-2020 Katia była członkiem Fundacji Amondo Films, jest też współzałożycielką Amondo Kino. Zrealizowała kilkanaście teledysków m.in. „Bezwładnie” dla Micromusic (nagroda Yach).
Grzegorz Hartfiel jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i Realizacji Obrazu Wydziału Radia i Tv UŚ w Katowicach. Należy do Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Od ponad 15 lat realizuje filmy fabularne („Zgniłe Uszy” 2019), dokumentalne oraz reklamowe jako operator i reżyser. Współtworzone przez niego filmy zdobywają nagrody i są pokazywane na festiwalach w Polsce i za granicą w tym na Festiwalu Autorów Zdjęć Filmowych PlusCamerimage, Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, Polish Film Festival w Los Angeles, Palm Springs International
Film Festiwal
OBSADA
Piotrek
Adam Bobik
Lider
Mirosław Haniszewski
Bartek
Tomasz Schuchardt
Marek
Krzysztof Stroiński
Daniel
Piotr Trojan
Andrzej
Konrad Eleryk
Oraz
Wiesław Komasa, Sebastian Perdek, Łukasz Lotek Lodkowski, Antoni Królikowski
Scenariusz i Reżysera
Katia Priwieziencew & Igor Priwieziencew
Muzyka
Damian Pietrasik
Zdjęcia
Grzegorz Hartfiel
Montaż
Jakub Nowak
Kostiumy
Cecil Piotr Kałuża
Dźwięk
Jakub Jerszyński
Scenografia
Agnieszka Bąk
Obsada
Ewa Krzyżanowska – Łepecka
Produkcja
ParasiteFilms, Katia Priwieziencew & Korek Bojanowski
Koprodukcja
Telewizja Polska S.A., Dynamo Film Maciej Maciantowicz, Sounds Good Jakub Jerszyński
Dystrybucja
TVP Dystrybucja Kinowa
PARASITE FILMS
ParasiteFilms to duet producentów/scenarzystów, tworzony przez Katię Priwieziencew i Korka Bojanowskiego. We wrześniu 2020 zakończyły się zdjęcia do filmu fabularnego "Samiec Alfa" reż. Katarzyny i Igora Priwieziencew. Aktualnie ParasiteFilms rozwijają dwa filmy fabularne (Karma, Jezioro Łabędzie). Jednocześnie jako scenarzyści Katia i Korek współpracują z Akson Studio i TFP. W 2021 roku Pablo Cruz z El Studio kupił prawa do stworzonego przez nich serialu kryminalnego "Białe Pola". Od 2010 związani są z Amondo Films, gdzie tworzyli filmy krótkometrażowe i dokumentalne (m.in. Sapanata Blue reż. Clemence Thurninger, Leader reż. K&I Priwieziencew), teledyski (m.in. Bezwładnie - Mikromusic reż. K.Priwieziencew, Moje ciało - Sokół/Hades/Sampler Orchestra reż. P.Tarasiewicz), filmy fabularne (Hel reż. K.Priwieziencew, P.Tarasiewicz, Maquinaria Panamericana reż. Joaquin del Paso), przy okazji prowadząc najmniejsze kino w Warszawie - Amondo Kino.