cinema.pl Festiwale

wtorek, 13 październik 2020 12:44

Pięć Smaków przenosi się w całości do internetu!

Napisane przez 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Opublikuj na FacebookOpublikuj na Google BookmarksOpublikuj na Twitter

14. edycja Pięciu Smaków odbywa się w roku, który przyniósł ze sobą wiele wyzwań. Chcemy na nie odpowiedzieć odpowiedzialnie i zadbać równocześnie o najwyższą jakość naszych propozycji oraz bezpieczeństwo widzów i wszystkich osób zaagażowanych w festiwalowe działania. Dlatego podjęliśmy decyzję, że festiwal obędzie się wyłącznie w internecie, a czas jego trwania wydłuży się o kilka dni.

 

Tegoroczną edycję od początku planowaliśmy dwutorowo - z myślą o widzach przez domowymi i kinowymi ekranami. Decydując się już dziś na wybór tylko jednej z tych ścieżek, będziemy w stanie całą energię zespołu organizacyjnego skierować na działania online: to gwarancja, że festiwal w wersji cyfrowej dostarczy Wam równie wiele wrażeń, wiedzy, emocji i przeżyć, jakie mogłaby nieść jego kinowa odsłona. Zaistniała sytuacja jest dla nas bodźcem do poszukiwania nowych form kontaktu z Wami, budowania jeszcze bardziej różnorodnego programu i znajdowania dla filmów zupełnie nowego kontekstu. 

Marzymy o tym, że dzięki internetowi będziemy mogli poszerzać festiwalową rodzinę i dotrzeć do widzów, którzy z różnych względów nie mogli wcześniej pojawić się w Warszawie. Zaprezentujemy nasz program także tam, gdzie ekran kinowy jest poza zasięgiem. Chcemy rozmawiać o Azji i odkrywać jej niezwykłe kinematografie z publicznością w całej Polsce.

Kilka tegorocznych sekcji powstało specjalnie z myślą o tym, by wspólnie przemierzać najmniej znane zakątki kontynentu, poznawać zaskakujące międzykulturowe i międzyludzkie podobieństwa, a także eksperymentować z azjatyckimi kulinariami - także we własnej kuchni. Nowatorska sekcja VR - której szczegóły ujawnimy już wkrótce - pozwoli Wam naprawdę głęboko zanurzyć się w odległej rzeczywistości, na skalę, która niedawno jeszcze wydawała się fantazyjnym science-fiction. 

Rzecz jasna nie zostawimy filmów samych: festiwalowa ekipa pełną parą pracuje już nad materiałami towarzyszącymi. Możecie liczyć na spotkania z twórcami, wirtualne dyskusje i pełne intrygujących detali produkcyjnych i kulturowych wprowadzenia do filmów, które pozwolą Wam wzbogadzić domowe seanse o dodatkową porcję wiedzy i kontekstowych ciekawostek. Zadbamy też o festiwalową atmosferę - specjalne domowe pakiety Pięciu Smaków pozwolą poczuć klimat i smak okołofilmowych spotkań we własnych czterech ścianach. 

Jeszcze rok temu przygotowywanie festiwalu w internecie wydawało się abstrakcją - dziś okazuje się, że to przestrzeń stwarzająca nowe możliwości działania. Nasza miłość do sal kinowych nigdy nie przeminie, jednak w trudnych czasach serce festiwalu - filmy i zbudowane wokół nich poczucie wspólnoty - znajdą dla siebie miejsce w świecie wirtualnym. 

Pięciosmakowe filmy zaprezentujemy na naszej własnej platformie VOD, przygotowywanej specjalnie z myślą o festiwalu i jego potrzebach. Festiwal potrwa od 25 listopada do 6 grudnia. 

Azjatycka Noc Grozy, wydarzenie zapowiadające festiwal, odbędzie się zgodnie z planem w kinie Muranów, w reżimie sanitarnym zgodnym z aktualnymi obostrzeniami. Co najmniej dwa z filmów prezentowanych w jej ramach znajdą się także w programie Pięciu Smaków online. 

Z widzami, którzy kupili już karnety na kinową wersję festiwalu, skontaktujemy się indywidualnie. Karnety na festiwal online dostępne są na naszej stronie w cenie 100 PLN. 

 

Kup karnet na edycję online

https://www.piecsmakow.pl/karnet.do

 

14. edycja festiwalu odbędzie się online w dniach 25 listopada - 6 grudnia 2020. 

 

Pełen program festiwalu i wydarzeń towarzyszących ogłoszony zostanie 29 października 2020. 

 

Organizator: Fundacja Sztuki Arteria

 

Partnerzy: Miasto Stołeczne Warszawa, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego,  Asian Film Awards Academy. 

 

Więcej na stronie piecsmakow.pl

Czytany 214 razy Ostatnio zmieniany wtorek, 13 październik 2020 12:49

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy Odśwież

Reklama

Pies.tv

Reklama

Reklama