cinema.pl Festiwale

poniedziałek, 09 sierpień 2021 17:57

Partner Festiwalu BNP Paribas Sopot-Zakopane marka kosmetyczna GLOV organizatorem edukacyjnego wydarzenia ekologicznego

Napisane przez 
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Opublikuj na FacebookOpublikuj na Google BookmarksOpublikuj na Twitter

Partner Festiwalu BNP Paribas Sopot-Zakopane marka kosmetyczna GLOV organizatorem edukacyjnego wydarzenia ekologicznego: Eco Baltic Sea Event

 

5 sierpnia Gdynia stała się polską stolicą innowacji, dzięki Eco Baltic Sea Event. Wydarzenie było zwieńczeniem projektu marki GLOV, zrealizowanego przy wsparciu firmy VIVE Innovation i sieci SEPHORA. W ramach współpracy zużyte produkty GLOV zostały poddane recyklingowi i stworzono z nich innowacyjne eko ławki, które wzbogacą gdyński krajobraz. Wydarzeniu towarzyszyły ekologiczne warsztaty w festiwalowej kawiarni Koło Molo, rejs jachtem oraz pokaz filmowy w ramach festiwalu BNP Paribas Kino Letnie Sopot - Zakopane. Udział w uroczystości wzięła m.in. Wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała i prof. Marcin Węcławski z Instytutu Oceanografii Polskiej Akadami Nauk.

“Idea less waste widoczna jest nie tylko w ofercie naszej marki, w której dominują ekologiczne produkty (tj. wielorazowe waciki oraz rękawice, które zmyją makijaż i inne zanieczyszczenia wyłącznie za pomocą wody), ale też w innych działaniach promocyjnych i edukacyjnych. Jednym z takich projektów była współpraca GLOV z VIVE Innovation zajmującą się innowacyjnym recyklingiem tekstyliów i tkanin oraz drogerią SEPHORA” - mówi Monika Żochowska, CEO marki GLOV.

Efektem współpracy, który ujrzał światło dzienne podczas Eco Baltic Sea Event w Gdyni były funkcjonalne eko ławki stworzone przez VIVE Innovation, wykonane ze zużytych produktów GLOV, zebranych w sklepach SEPHORA oraz za pośrednictwem własnych kanałów marki GLOV. 

“Wytworzenie 1 ławki ogranicza zużycie 4 000 000 wacików jednorazowych, 18 000 plastikowych butelek oraz 36 000 litrów kosmetyków z chemicznym składem. Wydarzeniu towarzyszy hasło REUSE, REMAKE, RECYCLE, które w pełni oddaje ideę przyświecającą temu projektowi” - dodaje Ewa Dudzic, Co-Founder GLOV.

Program wydarzenia skupił się na edukacji i aktywnej ochronie wód oraz szerzeniu idei less waste. Na uczestników i uczestniczki wydarzenia czekała miła niespodzianka: koszulki z upcyclingu, przygotowane własnoręcznie przez zespół GLOV, ozdobione ekologicznymi sloganami nawiązującymi do hasła towarzyszącego wydarzeniu: REUSE, REMAKE, RECYCLE.

Podczas rejsu jachtem uczestniczki i uczestnicy dowiedzieli się, w jaki sposób mogą aktywnie przyczynić się do ochrony środowiska. Jednym z elementów warsztatów był połów śmieci z trójmiejskiej zatoki, który pokazał, jak wiele możemy zrobić dla Ziemi, w relatywnie krótkim czasie.

Rejs zakończył się w Gdyni, gdzie odbyła się najważniejsza część programu - uroczyste odsłonięcie ekologicznych ławek, wykonanych dzięki recyklingowi zużytych wacików wielorazowych i rękawic do demakijażu samą wodą, z których słynie organizator eventu.

“Bardzo się cieszę, że te świetne ławki stanęły w Gdyni, bo tutaj, w ekologicznym mieście innowacji, lubimy rzeczy proste i prawdziwe. Z pewnością posłużą spacerowiczom, ale mam nadzieję, że poza tym, skłonią wiele osób do przemyślenia prostych, codziennych gestów, które mogą pomóc lub zaszkodzić naszej planecie” - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.

Projektu nie udałoby się zrealizować, gdyby nie zaangażowanie klientek GLOV, co podkreślają założycielki marki.

“To dzięki naszym klientkom zebraliśmy tysiące używanych produktów, które zamiast na wysypisko zostały poddane obróbce. A dzięki tej akcji wiemy, że działania edukacyjne mają sens, podobnie jak nieustawanie w poszukiwaniu ekologicznych innowacji. Nasze klientki wiedzą, co oznacza less waste i starają się żyć w zgodzie z tą ideą. A naszą rolą jest wspieranie ich w tym na co dzień.” - dodaje Monika Żochowska, CEOmarki GLOV.

Na zakończenie uczestnicy i uczestniczki wydarzenia wzięli udział w projekcji filmu pt. “Nasze Miejsce na Ziemi” prezentowanego w ramach sekcji Świat Cię potrzebuje najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego w Polsce BNP Paribas Kino Letnie Sopot - Zakopane.

Od początku działalności marka GLOV, producent m.in. nowatorskich rękawic, które zmyją makijaż i inne zanieczyszczenia wyłącznie za pomocą wody, stawia na innowacyjne, zrównoważone rozwiązania. Poszukuje przy tym nowych sposobów wytwarzania oraz utylizacji produktów do demakijażu i pielęgnacji całego ciała.

 

 

Phenicoptere 

Spółka jest producentem innowacyjnych produktów do oczyszczania skóry w duchu less waste. Jej przełomowy produkt - innowacyjna rękawica GLOV, która zmyje makijaż i inne zanieczyszczenia wyłącznie za pomocą wody, zrobił prawdziwą rewolucję na arenie międzynarodowej. Obecnie produkty marki są dystrybuowane do ponad 70 państw, do najbardziej prestiżowych sieci handlowych. 

Phenicoptere ma na swoim koncie wiele prestiżowych nagród i nominacji. Jest jednym z finalistów konkursu EY Przedsiębiorca Roku w kategorii „Nowy Biznes”, otrzymała również Nagrodę Specjalną. Zajęła najwyższe miejsce wśród polskich firm, a drugie w całym rankingu Deloitte Technology Fast 50 CE w kategorii „Wschodzące Gwiazdy”, nagrody dla przedsiębiorstw, które przyczyniają się do rozwoju gospodarki w zakresie technologicznych innowacji. Została doceniona m.in. przez magazyn Brief, Glamour i Dziennik Gazeta Prawna. 

Obecnie w portfolio marki znajdują się produkty do demakijażu i pielęgnacji całego ciała, wytwarzane w Polsce, z zachowaniem zasad zrównoważonego rozwoju i troską o środowisko na każdym z etapów produkcji. 

BNP Paribas Kino Letnie Sopot – Zakopane

Najdłuższy wakacyjny festiwal filmowy. Przez całe lato w ramach festiwalu realizowane są codzienne projekcje w Sopocie i Zakopanem, a we wtorki i środy w Giżycku. W tym roku repertuar festiwalu nawiązuje do realizacji 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju.

VIVE Innovation 

Spółka zajmuje się poszukiwaniem innowacyjnych technologii i rozwiązań umożliwiających 100% recykling tekstyliów. W ramach swojej działalności prowadzi badania, mające na celu wytwarzanie nowych produktów z przetworzonych w różnorodnych procesach włókien tekstylnych.

Czytany 270 razy Ostatnio zmieniany poniedziałek, 09 sierpień 2021 18:02

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy Odśwież

Reklama

Pies.tv

Reklama

Reklama